Betalningsvillkor

Betalning & Avgifter

Carrot Motivation AB använder Klarna Checkout via Stripe som betallösning. Nedan finner du vilka betalalternativ som finns tillgängliga.

Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Klarnas villkor samt våra Betalningsvillkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, till exempel banker. Om kredit inte beviljas behöver man välja ett annat betalningssätt som kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor.


1. Faktura

Betalning mot Klarna faktura med 30 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att du som kund tecknar upp sig för tjänsten. För att kunna betala mot faktura så du behöver uppge korrekta och fullständiga personuppgifter.

Klarna tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om gällande referensränta på 8,5 % tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. 


2. Presentkort

De presentkort du som kund erhåller efter dina avklarade träningsmål ställs ut av vald leverantör. Du som kund ansvarar för att förvissa dig om de regler som följer dessa. Så som bland annat giltighetstid, mm.

Carrot Motivation AB ansvarar för inskaffandet av de presentkort du som kund kan förskaffa dig genom användandet av tjänsten. Där efter, när presentkortet är utfärdat så är det att se som vilket annat presentkort som helst. I fråga om reklamation och återköp är det där med till ifrågavarande leverantör du som kund får vända dig. Dock hjälper vi på Carrot Motivation AB givetvis till att göra vårt yttersta för att så långt vi kan lösa eventuella frågor eller tvister som kan tänkas uppstå.

  

3. Frakt och leverans

All frakt och leverans av de artiklar du som kund köper hos våra leverantörer ombesörjs på alla sätt av ifrågavarande leverantör. Vi hänvisar därför till dem i fråga om villkor gällande frakt och leverans. Ex. Om du som kund handlar ett par skor hos Intersport så är det därmed deras köpevillkor som gäller.


4. Återköp

Det är helt gratis att ladda ner appen ”Morot”. Du som användare är fri att ladda ner den och av installera den bäst du vill. 

Har du betalat för att starta ett träningsprogram så gäller 14 dagars ångerrätt på detta köp. Du som vill nyttja detta får därmed tillbaka hela summan. Efter 14 dagar har gått anses tidsfristen för återköp gått ut.

 

5. Köp via förmånsportaler

För dig som önskar betala via någon typ av förmånsportal så går det såklart bra.

Carrot Motivation AB är anslutna till Epassi och Benify. Frågor gällande betalning via dessa hänvisar vi varmt till berörd aktör.


6. Tidsfrister

Betalning för tjänsten sker via förskottsbetalning. Du som kund sätter in pengar genom det betalningssätt du själv valt. Först då blir du kund hos Carrot Motivation AB och är fri att använda tjänsten i ett år från och med att betalningen har gått igenom. Det träningsmål du får speglar 40 % av din insatta summa och du kan nu börja träna på alla valbara vis i tjänsten för att nå ditt mål. Skulle du som kund inte nå ditt mål inom två år från betalningsdatumet tillfaller hela beloppet Carrot Motivation AB.